Adgang til digital postkasse
Når din virksomhed ophører – uanset årsag – vil den digitale postkasse og dens indhold ikke blive slettet før 10 år efter ophørsdato. Dog bliver alle adgange spærret, hvorefter login ikke længere er muligt.
Når du selv vælger at lukke din virksomhed, bliver de tilhørende NemID medarbejdersignaturer også lukket. Du kan altså ikke efter ophør skaffe dig adgang til den digitale postkasse.
Inden du lukker virksomheden skal du derfor huske at:
Sikre, at dig og/eller andre har adgang til den digitale postkasse efter ophør. Læseadgang tildeles via menupunktet ’Adgang’ i den digitale postløsning. Den kan gives til et CPR-nummer eller et aktivt CVR-nummer. Du skal herefter vælge punktet: Administation.
Tjekke virksomhedens digitale postkasse frem til dato for ophør. Myndighederne vil nemlig fortsat sende meddelelser digitalt til virksomheden frem til dens ophørsdato. Det er derfor vigtigt, at du tjekker postkassen indtil da.
Når du selv vælger at lukke din virksomhed, bliver de tilhørende NemID medarbejdersignaturer også lukket. Du kan altså ikke efter ophør skaffe dig adgang til den digitale postkasse.
Inden du lukker virksomheden skal du derfor huske at:
Sikre, at dig og/eller andre har adgang til den digitale postkasse efter ophør. Læseadgang tildeles via menupunktet ’Adgang’ i den digitale postløsning. Den kan gives til et CPR-nummer eller et aktivt CVR-nummer. Du skal herefter vælge punktet: Administation.
Tjekke virksomhedens digitale postkasse frem til dato for ophør. Myndighederne vil nemlig fortsat sende meddelelser digitalt til virksomheden frem til dens ophørsdato. Det er derfor vigtigt, at du tjekker postkassen indtil da.
Opdateret den: 18/06/2022
Tak!